Showing posts with label pregnant. Show all posts
Showing posts with label pregnant. Show all posts

Sunday, September 20, 2015

Børneværelset

Nu varer det ikke længe før vi har en lille dreng i hjemmet også! 24 dage!!! Børneværelset er færdigt og klar til hans ankomst, og vi glæder os bare helt vildt! :D

Jeg har indtryk af (fra omgangskreds og nettet) at der er mange der ikke lige ved, hvordan de skal indrette børneværelset. Og ofte kommer det jo ned til pladsmangel. Vi kan heldigvis have pusleplads på badeværelset, ellers havde vi også lidt plads problemer, men vores børneværelse er ialt kun 5-6 kvadratmeter, så det kan altså lade sig gøre ;) Og jeg synes endda jeg er sluppet meget godt af med det (og ja, jeg tager æren for indretningen herhjemme :P haha )

Så lad mig smide et par billeder på banen, så I ved hvad jeg snakker om ;)

Se bort fra den sorte kant :P Det bliver malet ved nærmeste lejlighed... hihi

 Jeg startede ud med at bede min søde Morten om at male værelset hvidt, så jeg kunne gå i gang med skyerne på væggen. Dem har jeg lavet ved at lave en skabelon i pap og så bruge en svamp til at "dutte" malingen på med. Jeg brugte tavle maling, så jeg kan skrive små beskeder i skyerne ;)

Så kunne jeg ellers begynde at rykke møbler ind. En lille kommode fra IKEA, som jeg havde i forvejen, og så en gammel lænestol, som har fået et tæppe over sig. Tremmesengen er fra IKEA, og kan findes her. Har malet gallerihylder fra IKEA, som kan findes her og sengenranden er fra NG baby og kan findes her. Ellers er de sidste småting og pynteting fra bla. Tiger, Søstrene Grene, og en del er hjemmelavet også - enten af mig, eller min søde veninde Ditte.

Jeg mangler at lave en uro, som skal hænge over tremmesengen, men den kommer op på et tidspunkt, når jeg får bestilt materialerne ;) ellers venter jeg på en lyskæde, som skal hænge et sted, så der er lidt diskret lys, når han vågner om natten og jeg skal have ham op og amme. Han kommer dog til at sove i en vugge ved siden af mig, så børneværelset bliver nok ikke aktuelt det første stykke tid.

Håber at det kan inspirere lidt ude i de små hjem, og vide at det ikke er så besværligt at få et hyggeligt børneværelse ;) (Y)

Saturday, September 12, 2015

33+0

Tiden løber jo afsted, og før jeg fik set mig om var sommeren gået! Wowza! Det gik stærkt! Men jeg synes nu også at der er noget charmerende over de solrige efterårsdage - ja blæsten, regnen og kulden må gerne blive væk, men de brændte og brune farver, solen der skinner i spindelvævene og fuglene der stadig titter frem, er da bare så hyggeligt! :D

Nu er der kun 7 uger til termin og ca en måned til det planlagte kejsersnit. Jeg er i mellemtiden (siden sidste post) blevet sygemeldt og går nu hjemme på fuldtid og der derfor masser af tid til at gå og nyde det hele. Jeg har det heldigvis rigtig godt og elsker at være gravid! Så dagene går med at være lidt kreativ, slappe en masse af og selvfølgelig lave de huslige pligter som jeg kan og må lave.

Vi er også efterhånden klar til at bette manden kommer til verden, og vi glæder os helt vildt! :D Men altså det er jo ikke det helt vilde og mest spændende at jeg kan opdatere med, for det er hovedsageligt klargøring af baby ting som  jeg går og nusser med - you know, koger sutter, vasker stofbleer, stryger sengetøj og pakker taske til sygehuset.. The usual stuff ;) Haha

Det er super hyggeligt og nyder hver eneste lille del af det! Faktisk elsker jeg det hele ved at være gravid, men det er nok også kun fordi det stadig er forholdsvis nemt! Det er kun de efterhånden 15 kg der begynder at tyngde lidt på bækken og ryg, men det er jo ret naturligt i det her stadie af graviditeten. Og kiloene generer mig faktisk slet ikke! Hvis der skulle ryge et par stykker mere på, ja så går det også nok!


Ja ellers går dagene med at power-høre Michael Jackson og Queen og prøve at svinge kadaveret lidt rundt på de bonede gulve (ironi kan forekomme) ;) Så ja, jeg hygger mig!

Så masser af positive vibes herfra og håber at I får en skøn weekend!

Saturday, July 25, 2015

Indkøb

Der skal en masse ting og sager til, når der sådan kommer en lille ny til verden. Vi har egentlig ikke købt så mega meget endnu, vi har fået en del ting, og så købt lidt hen af vejen. Men da jeg er mere til billeder, og selv synes det er mere spændende at se, end at læse en lang smøre om hvad vi har købt og hvorfor, så kommer her et par billeder af det hele ;)

Småkagerne er dog ikke til Bebs :P hahah


 Jeg ELSKER at shoppe, og jeg nyder virkelig hver gang der kommer lidt nyt med hjem <3 p="">
Ha' en fantastisk lørdag derude!

- Heidi


Wednesday, July 8, 2015

Update: 24!

Det er helt vildt så hurtigt tiden går, og jeg er nu i uge 24! Det' crazy!

Jeg har siden jeg var 18+3 mærket liv og spark hver dag og det er bare fantastisk! De sidste par dage er bette drengens spark blevet hårdere, og det er ikke ligefrem rart, når han sparker på blæren om morgenen :P Jeg er sikker på at han er en lille ballademager og lidt af en rebel ;)

Men I skal da ikke snydes for et par billeder af de sidste par uger!

19+0

20+0
23+1

23+2

Wednesday, June 17, 2015

It's a...

BOY!!!
Yay! Vi var til 20 ugers scanning - eller også kaldet misdannelses scanning (MD scan), i går og vi fik at vide at det var en dreng, som vi venter os til oktober! :D Så nu kan jeg gå all-in på grønne nuancer og mint, uden at skade barnet totalt xD Hahah


Det viste sig så, at min moderkage ligger og blokerer totalt for "udgangen", og at, som det ser ud nu, ender med at jeg skal have et planlagt kejsersnit. Det er som sådan ikke noget der skræmmer mig eller gør mig ked af det, for sådan er det jo.. Men jeg skal resten af min graviditet være opmærksom på blødning, hvis det opstår, skal jeg kontakte fødegangen med det samme.. Det er lidt øv.. Men igen, sådan er det jo, og synes at det er rart at jeg ved hvordan jeg skal forholde mig ;) Jeg skal scannes igen i uge 32 for at fastslå om moderkagen har rykket sig, og hvis ikke, bliver kejsersnittet planlagt, nok til midten af oktober! :D

Men hvor er det bare skønt at få et køn på ham den lille, så jeg ikke længere er nødt til at sige "den", "Bebs" eller "Baby" omkring ham :D Og jeg har haft en stærk mavefornemmelse lige fra starten om, at det var en dreng, så det er også lidt fedt at få ret - og så virker moderinstinktet nu egentlig meget godt ;)

Saturday, May 9, 2015

15+0

Så nåede jeg til 15+0 i min graviditet og jeg synes det begynder at gå rigtig hurtigt med at maven vokser nu! Jeg er begyndt at have problemer med at tage sko på og med at bukke mig ned efter ting, fordi maven kommer i vejen.

Men jeg har det vandvittigt godt og har kun få gener fra graviditeten indtil videre! Jeg har tidligere haft en del kvalme om aftenen, og det kommer kun ind i mellem nu. I 1. trimester var jeg enormt træt, og kunne nærmest falde i søvn stående, men det er heldigvis ved at aftage, så jeg ikke behøver at sove hver eneste eftermiddag og gå tidligt i seng.

På det seneste er jeg begyndt at kunne mærke min livmoder vokse, det trækker i siderne og det hele presser op mod min mave. Men igen er det jo kun gode tegn, på at Bebs vokser! :D

Jeg har også været ude og købe de første par små babyting, og har hentet babypakken fra Matas, så det kommer der også billeder af :D

Ellers skal jeg til første Jordemoder besøg på onsdag, og det glæder jeg mig super meget til :D Og så er der 20 ugers scanning d. 16. juni, som jeg virkelig ser frem til, hvor vi får at vide om det er en lille pige eller dreng vi venter os :D (Jeg tror det er en dreng ;)  )

13 + 0 uger (25, april 2015)
13 + 6 uger (1. maj 2015)


Babypakke fra Matas

Monday, April 20, 2015

It's a Baby!

Så blev det endelig vores tur! Jeg kan dele den glædelig nyhed, at vi skal være forældre til oktober :D Det er noget min kæreste og jeg har forsøgt på i to år, og med en spontan abort for ca. et år siden, er det bare fantastisk at have været til 12-ugers scanning i dag, og se et barn fuld af liv og aktivitet! :D

Vi glæder os helt enormt meget til at blive forældre, og med mig som pædagog og min kæreste som tidligere pædagogmedhjælper - og nu som Ergoterapeut studerende, skal barnet nok blive bombarderet med forskellige teorier og ting og sager.. (hihi) Om det så er godt eller skidt, det finder vi ud af! ;) Men ingen tvivl om at det er SÅ ønsket og længe ventet <3 br="">