Sunday, September 20, 2015

Børneværelset

Nu varer det ikke længe før vi har en lille dreng i hjemmet også! 24 dage!!! Børneværelset er færdigt og klar til hans ankomst, og vi glæder os bare helt vildt! :D

Jeg har indtryk af (fra omgangskreds og nettet) at der er mange der ikke lige ved, hvordan de skal indrette børneværelset. Og ofte kommer det jo ned til pladsmangel. Vi kan heldigvis have pusleplads på badeværelset, ellers havde vi også lidt plads problemer, men vores børneværelse er ialt kun 5-6 kvadratmeter, så det kan altså lade sig gøre ;) Og jeg synes endda jeg er sluppet meget godt af med det (og ja, jeg tager æren for indretningen herhjemme :P haha )

Så lad mig smide et par billeder på banen, så I ved hvad jeg snakker om ;)

Se bort fra den sorte kant :P Det bliver malet ved nærmeste lejlighed... hihi

 Jeg startede ud med at bede min søde Morten om at male værelset hvidt, så jeg kunne gå i gang med skyerne på væggen. Dem har jeg lavet ved at lave en skabelon i pap og så bruge en svamp til at "dutte" malingen på med. Jeg brugte tavle maling, så jeg kan skrive små beskeder i skyerne ;)

Så kunne jeg ellers begynde at rykke møbler ind. En lille kommode fra IKEA, som jeg havde i forvejen, og så en gammel lænestol, som har fået et tæppe over sig. Tremmesengen er fra IKEA, og kan findes her. Har malet gallerihylder fra IKEA, som kan findes her og sengenranden er fra NG baby og kan findes her. Ellers er de sidste småting og pynteting fra bla. Tiger, Søstrene Grene, og en del er hjemmelavet også - enten af mig, eller min søde veninde Ditte.

Jeg mangler at lave en uro, som skal hænge over tremmesengen, men den kommer op på et tidspunkt, når jeg får bestilt materialerne ;) ellers venter jeg på en lyskæde, som skal hænge et sted, så der er lidt diskret lys, når han vågner om natten og jeg skal have ham op og amme. Han kommer dog til at sove i en vugge ved siden af mig, så børneværelset bliver nok ikke aktuelt det første stykke tid.

Håber at det kan inspirere lidt ude i de små hjem, og vide at det ikke er så besværligt at få et hyggeligt børneværelse ;) (Y)

No comments:

Post a Comment